Хто потребується на польському ринку праці

Для тимчасової роботи

     Хороші шанси знайти роботу є у робітників будівельних спеціальностей. При чому особливо цінуються фахівці широкого профілю. Здатні, наприклад, не просто покласти плитку, але і вирівняти стіну, зробити окантовку, виконати прості супутні сантехнічні роботи.
    Як знайти замовників? Читаючи оголошення в газетах! При чому газета повинна проглядатися не ввечері за кухлем пива, а купуватися і аналізуватися рано вранці, як тільки надійде в кіоски. Адже конкуренти теж не сплять. А для робіт на годину-другу, або на день дуже важливо хто зателефонує першим.
    Торгуватися з наймачем в таких випадках буває складно, але можна залишити собі перспективу, сказавши наприклад: "Давайте ви подивіться на якість, виконаної роботи, і вирішите - платити вашу ціну або нашу". У цьому випадку ви встановлюєте собі "премію за якість". Тоді і наймач відчуває себе не прогадалим, і ви маєте шанс отримати більше.
    Жінки можуть влаштуватися няньками. Знайти хорошу няньку - велика проблема. Однак, без рекомендацій вас, іноземку, природно ніхто не візьме. От якщо ваші польські друзі порекомендують вас - тоді інша справа.
 

Кого шукають польські фірми?

    У польські агентства з працевлаштування приходить дуже багато заявок на продавців високого класу, які могли б допомогти польським фірмам у відкритті філій на території України, Росії, Білорусії, Литви.
    Фірми охоче приймають на роботу торгових агентів (комівояжерів) зі своїми зв'язками і клієнтами, для реалізації продукції польських фірм. При грамотно укладеному контракті, такі фахівці можуть працюючи в СНД отримувати дуже хорошу, навіть за польськими мірками, зарплату.
 

Підводні камені роботи агентом

    Часто початківці недосвідчені агенти потрапляють у пастку. Все починається дуже добре: агенту дають список потенційних клієнтів, мобільний телефон, а іноді навіть автомобіль. Взамін підписується контракт, за яким агент зобов'язується забезпечувати певний рівень збуту.
    І ось агент направляється за даними йому адресами, і тут виявляється, що такий же список отримали ще кілька людей. Він дзвонить на фірму, де йому говорять "нічого, якщо ти не встиг, шукай нових клієнтів: мобільник і машина в тебе є". І агент цілий місяць надзвонює потенційним клієнтам, їздить до них на машині, словом, веде переговори.
    До кінця випробувального періоду (1-2 місяці) агент приїжджає на фірму з, як йому здається, виконаним завданням. І тут з'ясовується, що до потрібного рівня продажу агент "не дотягнув", а тому всі витрати, які він поніс, оплачуються з його ж кишені. Це, зокрема, витрати на бензин або квитки (готелі) і гігантські рахунки за телефон. Таким чином, після підведення балансу, може виявитися, що агент не тільки нічого не заробив, але ще й залишився винен.

Україномовний і російськомовний персонал

    Припущення про те, що фірмам, що виходять на український і російський ринок буде потрібен україномовний і російськомовний персонал в Польщі, на практиці не виправдовується. Справа в тому, що кілька років тому пройшло дуже велике скорочення викладачів української і російської мови, і багато поляків, які добре знають українську і російську залишилися без роботи. Тому якщо польським фірмам і потрібні україномовні і російськомовні співробітники, то в першу чергу, звичайно, розглядаються кандидатури поляків.
    Втім, якщо ви дійсно хороший фахівець своєї справи - дерзайте, і у вас все вийде!